انواع بلبرينگ

۸ بازديد

امروزه بلبرينگ ها در انواع مختلف و در ابعادي بسيار وسيع در سراسر دنيا توليد مي شوند. بيرينگ همان صورت فارسي Bearing است كه در فارسي به ياتاقان يا بالشتك ترجمه شده است. كلمه بلبرينگ هم كه به صورت رايج و البته به نادرست به كليه بيرينگ ها اطلاق مي شود، تنها به آن دسته از بيرينگ ها گفته مي شود كه جزء غلتشي در آنها ساچمه است. بنابراين به طور دقيق تر بايد بيرينگ هايي را كه جزء غلتشي آنها غلتك مي باشد، رولبرينگ ناميد. 

 انواع بيرينگ ها

چيدمان بلبرينگ ها علاوه بر بيرينگ شامل شفت و نشيمنگاه نيز مي باشد. اهميت روانكاري و آب بندي نيز غيرقابل انكار است. عملكرد بدون نقص يك بيرينگ به وجود يك روانكار مناسب بستگي دارد كه علاوه بر روانكاري از خوردگي بيرينگ و نفوذ ذرات آلوده كننده خارجي نيز جلوگيري مي كند. تميزي محيط كاركرد عامل اساسي در عمر بيرينگ است.

ميزان كار مورد نياز بستگي به اين دارد كه آيا تجربه قبلي در رابطه با چيدمان مشابه موجود است يا خير. وقتي تجربه قبلي موجود نيست، شرايط غيرمعمول وجود دارد يا هزينه چيدمان بيرينگ و مسائل مرتبط به آن اهميت خاص پيدا مي كند، ميزان كار مورد نياز افزايش مي يابد. براي مثال محاسبات دقيق تر و يا آزمايش مورد نياز است.
SKF به عنوان پيش رو در صنعت بيرينگ ها انواع گوناگون بيرينگ ها را در سري ها و طرح هاي مختلف توليد مي كند. در بخش هاي بعدي، طراحان چيدمان بيرينگ ها مي توانند اطلاعات لازم را به ترتيبي كه مورد نياز است، پيدا كنند. واضح است كه ارائه كامل مطالبي كه در برگيرنده كليه جزئيات كاربردهاي مختلف باشد، غيرممكن است.
اطلاعات ارائه شده در اين بخش در مورد كل بيرينگ هاي غلتشي، يا حداقل گروهي از آنها صادق است و اطلاعات خاص و مربوط به هر نوع بلبرينگ در بخش مربوط به آن بيرينگ آورده شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.